Magyar Zene Háza - KFI MOME kurzus

Date: 2023.01.16

A 2022/23 tanév első félévében a Bényei Judit vezetésével, a Stúdió tagjainak a részvételével szervezett KFI kurzus témája  a Magyar Zene Háza   „Hangdimenziók” című, frissen átadott állandó kiállításának, pontosabban az ott nagy számban és változatosságban használt digitális  alkalmazásoknak a vizsgálata volt. A MOME hallgatói számára az intézménnyel való együttműködés többféle előnnyel járt: 

  • Learning by doing tanulási módszer megvalósulása: egy  “valódi” problémahelyzet felhasználása a tanulásban 
  • A Zene Háza kiállításának megismerése - új és egyedi a digitális alkalmazások komplexitását tekintve 
  • A digitális alkalmazások hasznosulásának kutatása innovatív, új kihívás 
  • A hallgatók saját, teljes körű kutatási élményt szereztek, és önállóan reflektáltak a tapasztaltakra 

A kurzusra 13  hallgató jelentkezett, mind tervezői, mind elméleti szakokról.  A hallgatók részt vettek a kutatás tervezésében, a fókusz és a kutatási kérdések  kialakításában, a mérőeszközök kidolgozásában és validálásában, majd az adatgyűjtésben (megfigyelés, interjúk), illetve az adatvizualizáció eszközével (melynek megismerését az IK egy munkatársa, Minkó Mihály biztosította) elemezték, majd értelmezték az empirikus adatokat. A hallgatók összesen 35 alkalmazásról gyűjtöttek adatokat (a teljes 45-ből).  Mind az empirikus eredmények, mind a hallgatók szubjektív, az “átlag” látogatói véleményeknél jóval árnyaltabb és kritikusabb meglátásai értékes és unikális  visszajelzést adtak a kiállításról, melyek alapul szolgálhattak a kiállítás előre eltervezett revíziójához.  A vizsgálathoz kialakított kutatási módszertant Kőhalmi Anett a doktori kutatásaiban használja más helyszíneken is.  

A KFI kurzus a hallgatók és közreműködő oktatók révén közös platformot teremtett az Akadémia (design és elmélet oktatás, BA és MA szintek), az IK és a Doktori Iskola számára.  

More news

The MOME Directorate for Grants and Development has closed an outstanding year, securing multimillion-euro funding for a diverse range of research projects, including AR Symposium, Zenctuary VR+, and Waterside Voices. These projects span fields as diverse as urban development, nature conservation, contemporary dance, and the application of cutting-edge VR technology in healthcare. For the Moholy-Nagy University of Art and Design (MOME), bringing its projects to life to address the complex challenges of the 21st century is a top priority. As state funding is becoming increasingly scarce, securing and effectively utilising grant opportunities has emerged as a critical strategic focus.

What makes MOME appealing to young people? This question was explored in depth by the MOME delegation at the 8th Konnekt Live Career Orientation Festival that included designer and lecturer Dániel Ruppert, Animation student Enikő Svarcz, Textile Design BA student András Parag, and graphic designer and MOME alumna Dóra Sirály. In a discussion with the audience aged 16 to 20, the team shared insights into their respective fields, explained the admission process, and discussed the career opportunities available to MOME graduates.

Péter Maczó taught generations of exceptional typographers and was deeply loved by his students. Based on the principles of László Moholy-Nagy, his credo was that typography as a means of communication should be clear, understandable, and effective, and legibility should not suffer.
Member of the European
Network of
Innovative
Higher Education Institutions
9 Zugligeti St,
Budapest, 1121