Egyedi kiadású pezsgővel ünnepel a MOME Fashion Show

Date: 2024.09.22
Kiváló fiatal grafikusoknak köszönhetően született meg a MOME Fashion Show egyedi pezsgőjének arculata. A MOME Fashion Show és a kapcsolódó kiállítás minden évben a hazai divatipar és kreatív szakma egyik várva várt eseménye, hiszen itt mutatkozik be a MOME legújabb textiltervezőgenerációja. Az alkalom méltó ünneplésére készítette el a Garamvári Szőlőbirtok az egyetem első saját, limitált szériás pezsgőjét. A MOME Fashion Show élménye így a pezsgős poharakban is egyedi ízzel köszön majd vissza.

A szőlőbirtok történetében Marton Mirjam, borászmérnök nyitott új fejezetet: a Bespoke by Garamvári ugyanis egy olyan kreatív és komplex alkotási folyamat, amely tartalmazza a gyártási metódus, az alapborok megismerését, a különböző ízvilágok feltérképezését, a címkedesign egyeztetését, majd néhány hónap múlva a végső, kisszériás méthode traditionnelle pezsgő elkészítését. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem grafikus hallgatói is pontosan ezeket a fázisokat járhatták végig, az első mozzanattól közreműködve a kreatív folyamatban. Az így készült exkluzív MOME Fashion Show pezsgő arculatát az egyetem tervezőgrafika szakos hallgatója, Nagy Dorottya álmodta meg, az exkluzív palackokon megfigyelhető ruhacímke szerű különleges megoldás pedig szintén egy MOME-hallgató, Mundruczó Nóra ötlete nyomán született.

A MOME Fashion Show pezsgőjévé vált LELLEI FURMINT 2024 egy 2020-as évjáratú 100% furmint alapborból, egy négyszázötven éves, ősi magyar szőlőfajtából egyedi degorzsálással készült, amely a Tokaji-hegység után a Dél-Balatoni Borrégió dűlőin talált új otthont. Ízjegyeiben a mediterrán és a kontinentális világ találkozik: a lime és citrom aromái a birs, körte és zöldalma frissességével fonódnak össze. Az ital különlegességét a szinte szikrázó savgerinc adja, amely stabil alapot biztosít a brut kategóriájú pezsgő szárazságának. 

More news

How can traditional folk art, its associated ancient craft techniques, and materials be reimagined through the lens of contemporary design? This is the central question explored by the Future Traditions programme, which celebrates its tenth anniversary this year and has become a defining component of the Fashion and Textile Design MA programme at Moholy-Nagy University of Art and Design (MOME). In 2024, the programme took place as part of the Hungarian-Turkish Cultural Season, with MOME students collaborating for a semester with Istanbul's Marmara University. The results of this collaboration will be showcased in an exhibition at the Hungarian Cultural Centre in Istanbul.

The CheckINN Revitaliser Idea Competition is back again to reward ideas about how abandoned or out-of-use areas and buildings could be given a new purpose and turned into tourist destinations.

The Immersive Beats: 360-degree music video joint hackathon explores the intersections of technology, art, and theoretical research. Organised by MOME’s Media Design programme and Korea's Chung-Ang University, this six-day event brings together Hungarian and South Korean students to fuse music, artificial intelligence, and immersive film technologies. Using AI tools, participants will create unique 360° music videos, blending creativity and cutting-edge technology. Beyond being a creative experiment, this project marks a significant milestone in fostering long-term international collaboration.
Member of the European
Network of
Innovative
Higher Education Institutions
9 Zugligeti St,
Budapest, 1121