Photography MA angol nyelven jelentkezés
Felvételi folyamata
A felvétel szakmai munkásságot bemutató pályázati anyag és az azt kiegészítő személyes bemutatkozás - gyakorlati vizsga - alapján történik, így a jövendőbeli hallgatók tehetségük, képességeik és eddigi munkáik alapján kerülnek kiválasztásra. Csak az első vizsgarész teljesítése esetén lehet részt venni a felvételi további folyamatában.
2.lépés
2025. május 5 - június 2.
Gyakorlati vizsga előfeltétele: pályázati anyag feltöltés (online) és felvételi különeljárási díj befizetése (online) a https://portfolioma.mome.hu felületen keresztül. Más időszakban és/vagy módon a feladat nem teljesíthető.
3.lépés
2025. június 30 - július 04.
Gyakorlati vizsga: felvételi interjú.
Az egyetem fenntartja a jogot, hogy a gyakorlati vizsgán történő részvétel lehetőségéről az előzetesen elektronikusan feltöltött bemutatkozó felvételi anyag alapján döntsön.
Eredményhirdetés: a vizsgát követő héten.
Finanszírozási forma
Képzéseinket állami ösztöndíjas és önköltséges (2 000 000 Ft/félév) finanszírozási formában is hirdetjük, a felvételi követelmény minden esetben azonos. Magyarország vagy EGT tagállamok állampolgárai 12 féléven keresztül jogosultak Magyarországon állami ösztöndíjas képzésben részt venni. A kívánt finanszírozási formát a felvételi jelentkezés során kell megjelölni. Amennyiben mindkét finanszírozási formát megjelölte, a sorrend a mérvadó.
A felvételi fordulói
Entrance examination parts
Task description
Format requirements
Evaluation
Entrance examination parts
Portfolio
Task description
A portfolio is the professional introductory material compiled by you, which gives an overview of your photographic, video, or other creative work to date. Please compile the artworks you want to present in a well-structured manner, including the titles of the works and the date of their creation. Attach project statements to the series and, in the case of exhibition documentation, its venue and date. The online portfolio may also include external links related to submitted entries to assist the evaluation panel in their preparation.
Elements of the online portfolio and their order:
- Cover, with the applicant's name and portrait
- Detailed professional CV
- Project proposal, in which you summarise (in not more than one page) the kind of photographic project you would develop during your studies
- Visuals: photographic work (ideally a selection of not more than 3-4 projects, or 20-30 photographs), photo book designs, installation documentation or other works that can be interpreted within the genre of photography. Please include a short description of each series or other works presented in your portfolio!
- Annexes (links to a website or other content: videos, reviews, studies, interviews, publications, etc.)
Format requirements
Please submit the portfolio in digital form in parallel with the institutional registration with the following parameters: a landscape-format A/4 PDF file, any number of pages, with a maximum size of 25 megabytes (25Mb). Naming convention: applicant_name.pdf.
Evaluation
When reviewing your portfolio, we pay special attention to the following:
- the individuality that appears in the submitted works
- professional and technical quality of the portfolio
- the relevance of the themes displayed in the works
- content and wording of the project descriptions
- feasibility, relevance and expected outcomes of the idea outlined in the project plan
Entrance examination parts
Self-portrait video
Task description
The aim of the task is to give you the opportunity to summarise what you consider important about yourself, to express your style and personality. It is recommended that you focus on one or two important elements from your biography and present them with your own audio-visual tools.
The self-portrait video can be a selfie video, a ‘talking head’, a slideshow, a showreel, a ‘behind the scenes’ film, etc., the content, dramaturgy and visual elements of which can be shaped freely but cannot be longer than 60 seconds.
Format requirements
The file must be in mp4 file format, maximum 60MB.
Evaluation
Entrance examination parts
Personal data
Task description
File with your personal details including:
- Your name
- Your name at birth
- Mother’s maiden name
- Photo of yourself (6 x 5cm)
- Motivation letter (optional)
- Reference letter from previous university or workplace, if applicable (optional)
Format requirements
The file must be a PDF file of A/4 pages stapled together in a single document, up to a maximum size of 50 MB, scanned at 300 dpi.
Evaluation
Entrance examination parts
Previous studies
Task description
File with details of your previous studies including:
- Certified copy of the transcript of records
- A scanned copy of your diploma (if already obtained)
Format requirements
This file must be in PDF format and consist of scanned A4 pages with a resolution of 300 dpi.
Maximum file size: 25 MB
Evaluation
Parts of the exam
Topic of the interview
Evaluation
Parts of the exam
Interview (max. 15 min., online/offline)
Topic of the interview
During the admission interview, you will have the opportunity to present your portfolio and the project plan submitted. The purpose of the interview is to get to know your creative ideas and to assess your professional preparedness, but the discussion may also include an examination of your vision, general education, knowledge and language skills.
A physical version of the portfolio needs to be presented at the admission interview. An extended portfolio in a different format, scope and content than the one submitted online is also accepted at the interview. Works, prints, booklets and photo books not previously submitted may also be presented during the personal interview. There is no format or volume limit to the portfolio that can be presented at the interview, but please note that you only have 15 minutes in the interview. You must submit a hard copy of your photo CV to the panel at the interview, but your portfolio does not have to be left behind.
Evaluation
Score achievable: 99 points
We assess the following qualities:
- general education and literacy
- ability to form an independent opinion
- professional preparedness
- creative thinking
- vocation
Előfeltételek és pontszámítás
Álatlános előfeltételek
- felsőfokú végzettség
A jelentkező rendelkezzen felsőfokú végzettséggel (alapfokozatot/főiskolai szintű végzettséget vagy mesterfokozatot/egyetemi szintű végzettséget tanúsító oklevéllel) - nem elvárás a szakirányú művészeti előképzettség.
Nyelvi követelmények
- legalább B2, lehetőleg magasabb szintű angol nyelvtudás
A felvételizőknek nem kell angol nyelvvizsga-bizonyítványt bemutatniuk, azonban legalább B2, lehetőleg magasabb szintű angol nyelvtudás szükséges. A jelentkezők nyelvtudását a felvételi eljárás során és a felvételi interjúkon értékeljük.
Pontszámítás
- összesen: 100 pont
- gyakorlati vizsga: 99 pont
- előnyben részesítésért: 1 pont
A gyakorlati vizsgán 99 pont érhető el, egy további pontot pedig a jogszabályban előírt előnyben részesítésért (hátrányos helyzet, gyes, stb.) lehet kapni; így a mesterképzések gyakorlati vizsgáin összesen 100 pont szerezhető.
Költségek
Önköltséges nemzetközi jelentkezőknek
€50 / jelentkezés
A nemzetközi jelentkezők a jelentkezési díj befizetését az apply.mome.hu felületen keresztül tehetik meg.
Magyar állampolgároknak
5000 Forint / jelentkezés
A különeljárási díjat az elektronikus portfólió feltöltő felületen keresztül, bankkártyás tranzakcióval lehet kiegyenlíteni. A portfólió feltöltés érvényesítésének alapfeltétele a felvételi különeljárási díj befizetése. A befizetés elmulasztása esetén a jelentkező nem vehet részt a mulasztással érintett képzés felvételi eljárásában.
GYIK
Kettős állampolgárságú jelentkezőinknek, akik magyar állampolgársággal is rendelkeznek, a felvi.hu központi felvételi rendszeren keresztül leadott jelentkezést javasoljuk. Fontos információ, hogy a jelentkezéshez szükséges egy magyar elektronikus Ügyfélkapu hozzáférés is, amelyet magyar állampolgársággal rendelkező külföldi lakcímű személyek online is intézhetnek. Kérjük, bővebb információért a felvi.hu oldalán tájékozódjanak.
Kettős állampolgársággal rendelkező jelentkezőink, akiknek magyar állampolgárságuk is van, jogosultak államilag támogatott képzési formára történő jelentkezésre. Ezt a felvi.hu rendszerén keresztül tehetik meg február 15-ig, az ott meghatározott módon.
A külföldön szerzett BA diploma, amennyiben az a magyarországi felsőoktatásban szerezhető alapképzés fokozatú végzettséggel egyenértékű, lehetővé teszi a MOME mesterképzéseire történő jelentkezést. A végzettséget igazoló oklevelet, illetve oklevélmellékleteket a felvi,hu felületre a jelentkezés során kell feltölteni.
Azok a jelentkezők, akik még nem használták fel a 12 államilag támogatott félévüket, beadhatják jelentkezésüket állami ösztöndíjas képzésre, függetlenül attól, hogy már van mesterszakos diplomájuk.
Amennyiben az alapszakon szerzett oklevél és a tanulmányi kredit igazolások nyelve angol, francia vagy német, nem szükséges fordítást benyújtani. Amennyiben az eredeti dokumentumokat ezektől eltérő nyelven adták ki, úgy magyar nyelvű hivatalos hiteles fordítást szükséges mellékelni az eredeti okiratok másolata mellé.
A mesterképzéseink felvételi gyakorlati vizsgája, a felvételi interjú személyes részvétellel történik. Nemzetközi jelentkezők számára, illetve indokolt esetben online részvételt biztosítunk.
A felsőoktatási törvény előírásai alapján a MOME mesterképzéseire jelentkezők külföldön szerzett BA oklevelét diplomaelismertetési eljárásnak veti alá, az Oktatási Hivatal Magyar Ekvivalencia Központ által kiállított javaslat alapján. Bővebb tájékoztatót olvashat a felvi.hu-n.
Többféle, pl.: tanulmányi ösztöndíj, rendszeres és rendkívüli szociális ösztöndíj, lakhatási támogatás, Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíj, Közéleti ösztöndíj, Nemzeti Felsőoktatási Ösztöndíj, Stefan Lengyel Kiválósági Ösztöndíj, Új Nemzeti Kiválósági Program ösztöndíja, Erasmus és Erasmus+ ösztöndíjak.
Igen, van lehetőség kollégiumi elhelyezésre. További információ: https://mome.hu/hu/kollegium.
MA szakjaink nappali tagozatosak, és többnyire tantermi előadásokkal / szemináriumokkal zajlanak. Bár néhány hallgatónk rugalmas vagy részmunkaidős munkát végez tanulmányai mellett, hangsúlyozzuk, hogy a képzés teljes munkaidős, és fizikai jelenlétet igényel az egyetemen.
Kérdésed van?
Ha adminisztrációval kapcsolatos kérdésed van, fordulj bátran Kovács Katához, az angol nyelvű MA képzések koordinátorához.
Péntek: 9:00-11:30, 12:30-14:00
+36 30 8140802