Új szakaszba lépett a Jövő Egyeteme – A szenátus elfogadta az implementációs tervet

Dátum: 2024.07.19
A Jövő Egyeteme a MOME fejlesztéséről és átfogó megújulásáról szól, ami az idei év egyik kiemelt fókuszpontja. Az elmúlt időszakban tizenkét munkacsoport dolgozott a programon, akik a Jövő Egyeteme Műhely vezetésével, az egyetem polgárainak széleskörű bevonásával megvalósították a MOME történetének legátfogóbb tervezési folyamatát és kidolgozták a 2023 decemberében a Szenátus által támogatott Jövő Egyeteme program, azaz a „Három Iskola modell” részletes implementációs tervét. Most pedig újabb mérföldkőhöz ért az egyetem. 2024. július 18-án tartott ülésén a MOME Szenátusa meggyőző többséggel és ellenszavazat nélkül támogatásáról biztosította a tervezetet, így tovább folytatódhat a közös munka annak érdekében, hogy jövő télen életbe léphessen az új struktúra, és a MOME Európa meghatározó design-felsőoktatási intézményévé váljon...

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemért Alapítvány a modellváltás részeként kérte fel az egyetem közösségét, hogy dolgozza ki az intézmény új korszakához, nemzetközi ambícióihoz illeszkedő, 21. századi képzési modellt. Az implementációs tervben a három iskolához kapcsolódóan meghatározták a manifesztumokat, a képzési szemléleteket és célokat, a képzési struktúrákat, valamint a képzési szinthez tartozó általános tantervi hálókat. Az új rektori ciklusban több ütemben vezetik majd be a modellt: 2024 őszén az egyetem kidolgozza a jogi és szabályozási kereteket, amelyek alapján 2025 januárjától átalakul az intézmény szervezeti struktúrája, az új képzési modell pedig 2025 szeptemberében indulhat el. 

 

Több mint száz ember dolgozott és dolgozik a Jövő Egyeteme projekten, köztük hallgatók, oktatók, munkatársak, külsős szakemberek, külföldi szakértők, akik javarészt designerek és kreatív alkotók. Egy példaértékű participatív tervezésről, belső fejlesztési projektről van szó, ami valóban a teljes közösség munkájára, együttműködésére és közös gondolkodására alapozza az egyetem jövőjét. A felállított tizenkét munkacsoport munkájának az eredményeképpen átalakítjuk az egyetem képzési és szervezeti struktúráját, irányítási rendszerét, ami az intézmény teljes működésére hatással lesz. A munkaközi részeredményekről az egyetem polgárságát folyamatosan tájékoztatjuk, hiszen minél átláthatóbb, transzparens folyamatra törekszünk. A teljes implementációt ezért folyamatos közösségi párbeszéd, visszajelzések és egyeztetések jellemzik, ezek biztosítják a közösségi kontrollt és támogatást számunkra. A célunk az, hogy a Jövő Egyetemét mindenki magáénak érezze” – fogalmazott Érmezei Lili, rektori megbízott, az implementáció vezetője.

 

A Jövő Egyeteme küldetéséről és eredményeiről az aloldalon olvasható több információ: MOME | Jövő egyeteme

További hírek

Mit keres a kifutón a folklór, a klímavédelem vagy az izoláció? Mit jelent a divat, a divattervezés a Z generáció számára? Miként alakulnak át a divatipar központjai és perifériái a 21. században? Többek között erről kaphatunk képet az idei MOME Fashion Show alkalmával a legfrissebb tervezői gondolkodásmódot tükröző kollekcióknak és a különleges kísérőeseményeknek köszönhetően.

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemre jelentkezni nem csupán egy képzési forma melletti döntést jelent, sokak számára hosszú ideje dédelgetett álom, szakmai és alkotói célkitűzés. Éppen ezért a felvételi eredmény elmaradása csalódás lehet, különösen akkor, ha csak néhány pont választotta el a jelentkezőt a bekerüléstől... A folytatásra több lehetőség is van, nem muszáj feladni. A MOME oktatási ökoszisztémájában számos olyan alternatív útvonal létezik, amely segít újratervezni, továbblépni, akár frissen érettségizettként, akár már diplomásként.

Hat, a MOME Tiéd a Holnap – a jövő kreatív tehetségeiért 2025 ösztöndíjprogramjában résztvevő diák a MOME alapképzéseire, hárman pedig a Szegedi Tudományegyetemre, az Óbudai Egyetemre és a Magyar Képzőművészeti Egyetemre nyertek felvételt a program diákjai közül. A számok önmagukért beszélnek: a ‘23–ban indított ösztöndíjprogram második évfolyama valódi segítséget kapott a pályakezdéshez, középiskolásokból egyetemi hallgatókká váltak.