Tizedik évfordulóját ünnepelte a Design Week-en a Manage [it] Yourself

Dátum: 2023.11.07
A Design- és művészetmenedzsment szak tizedik éve rendez szakmai kerekasztalokat Manage [it] Yourself címen az alkotók és a menedzserek együttműködéséről, illetve az önmenedzselésről. A Budapest Design Week 2023 programjában Karrierutak címmel tartott, ünnepi alkalmon az elmúlt 10 évben a szakon végzettek alumnik meséltek tapasztalataikról.

Sütöri Laura 2018-ban diplomázott, és Nemes Bettinával közös vállalkozásukat mutatta be, a Balka kollektívát, amely személyre szabott menedzsment szolgáltatásokat nyújt a kreatív és kulturális szféra szereplői számára. 

Molnár Júlia Dóra 2013-ban végzett és a Csendes Dűlő Szőlőbirtoknál szerzett tapasztalatait mutatta be. 

Marosán Borbála a társadalmi vagy környezeti fenntarthatóság témája köré csoportosuló tapasztalatairól mesélt, illetve arról, hogyan kapcsolódott be az Innovációs Központ Social Design kutatócsoportjának tevékenységébe. 
 
Bugár Edina gazdasági tanulmányit követően az elsők között, 2012-ben diplomázott Design- és művészetmenedzsment szakon. Jelenleg a LumoConcept kommunikációján dolgozik, mely mellett saját projektjét, a Brainchild Creative Studiot fejleszti, egy zenei marketing start-up vállalkozást. 

A rövid vetítéseket követően egy kerekasztal beszélgetés folytatódott a különböző területeken szerzett menedzsmenti tapasztalataikról, ahol a résztvevők szabadon is kérdezhettek. Az eseményt a Zichy-birtok támogatta, a tortát pedig a Chill-Time Dessert biztosította számunkra. 

További hírek

Hogyan lehet a hagyományos népművészeti formakincset, az ehhez szorosan kötődő, archaikus kézműves technikákat és anyagokat újraértelmezni a kortárs design szemléletével? Erre a kérdésre ad különböző válaszokat az idén tízéves Future Traditions program, amely mára a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) Divat- és textiltervezés mesterszak képzésének meghatározó tartalmi elemévé vált. 2024-ben a program a Magyar–Török Kulturális Évad keretében zajlott, egy féléven át az isztambuli Marmara Egyetemmel dolgoztak együtt a MOME hallgatói, az itt született eredményeket pedig az isztambuli Magyar Kulturális Központban nyílt kiállításon mutatják be.

Ismét indul a CheckINN Revitalizátor ötletverseny, amelynek célja az elhagyatott vagy funkciójukat vesztett területek és épületek turisztikai célú újrahasznosítására vonatkozó ötletek díjazása.

A technológia, a művészet és az elméleti kutatás határterületeit vizsgálja az Immersive Beats: 360-degree music video joint hackathon, amelyet a MOME Média design szak és a koreai Chung-Ang University közösen szervez. A hatnapos eseményen magyar és dél-koreai hallgatók AI-eszközöket is felhasználva egyesítik a zenét, a mesterséges intelligenciát és az immerzív filmes technológiákat, hogy egyedi 360 fokos víziókat komponálva videóklipeket hozzanak létre. A projekt nemcsak kreatív kísérlet, de egy hosszú távú nemzetközi kapcsolat fontos állomása is.