STEAM – módszertani workshopon vehettek részt tanárszakos hallgatóink

Date:
A MOME Design- és vizuálisművészet tanár MA képzés hallgatói számára 2023. februárjában tartott élmény alapú, pedagógiai módszertani (STEAM) workshopot Dr. Fenyvesi Kristóf, a Finn Oktatáskutató Intézet munkatársa. A foglalkozás keretében a hallgatók megismerkedtek a finn oktatási rendszerrel és a STEAM módszertan elméletével és gyakorlatával, ahol természettudományi jelenségek oktatását a művészet és a design kreatív szemléletével ötvözik.

A finnországi magyar kutató a Jyväskyläi Egyetem Finn Oktatáskutató Intézetének munkatársa, az Élmény Műhely alapítója, szakterületei közé tartozik a tudományközi tanulás (STEM & STEAM), a matematika és a művészet kapcsolata. Egyetemünk számos más projekten keresztül (HEAD, BeSTEAM, UGRÁS A JÖVŐBE!) is kapcsolódik a STEAM módszertanhoz, Fenyvesi pedig már tartott előadást a MOME-n fenntartható egyetem, oktatásfejlesztési témában a MOME MAG 2022-es nyári eseményén. 

A nemrég megtartott foglalkozás keretében a hallgatók megismerkedtek a finn oktatási rendszerrel és a STEAM módszertan elméletével és gyakorlatával. A STEAM már régóta benne van a pedagógiai köztudatban; a mozaikszó kibontásából (Science, Technology, Engineering, Art&Craft, Math) sejthető, hogy a kifejezés interdiszciplináris szemléletű módszert takar: a természet- és műszaki tudományos, illetve művészeti tantárgyakat, valamint a matematikát foglalja magába, azok élményszerű oktatását célozza. A STEAM módszer alapvetően arra a problémára reagál, hogy a tanulók között ezek a tantárgyak egyre veszítenek a népszerűségükből. 

A STEAM módszertanról itt olvashattok többet: https://designakozoktatasban.mome.hu/szakirodalom/szakirodalom-steam/ 

More news

AR-szimpózium, Zenctuary VR+, Waterside Voices – csak néhány azok közül az izgalmas kutatási projektek közül, amelyek számára a MOME Pályázati és Fejlesztési Igazgatóság sokmilliós forrást szerzett az elmúlt évben. Ezek között van a városfejlesztés, a természetvédelem, a kortárs tánc, valamint az egészségügy terén fejlesztett innovatív VR-technológiai kutatás is. A MOME számára kiemelt fontosságú, hogy a 21. század komplex kihívásaira válaszoló projektjei a szűkülő állami támogatások mellett is megvalósuljanak, ezért a pályázati források feltárása és azok hatékony kihasználása stratégiai jelentőségűvé vált.

Miért lehet vonzó a MOME a fiatalok számára? Ezt a kérdést járta körbe a 8. Konnekt Live pályaorientációs fesztiválon a MOME-t képviselve Ruppert Dániel, formatervező, oktató, Svarcz Enikő Animáció szakos hallgató, Parag András Textiltervezés BA szakos hallgató és Sirály Dóra grafikus, MOME-alumna. Többek között arról beszélgettek a 16-20 éves korú közönséggel, hogy miről szól egy adott szak, hogyan lehet bekerülni a MOME-ra, és milyen karrierlehetőségek várhatók az egyetem elvégzése után.

Az új darabokat, amelyek helyet kaptak a hat, MOME-alkotásokat bemutató vitrinben, mától lehet megtekinteni a Nemzeti Múzeum Kupolatermében. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem jelenlegi és végzett hallgatóinak műveiből válogatott Határvonalakon című kiállítás a nemrég nyílt Ragyogj! – Ékszerek ideje tárlat része; az őskőkortól napjainkig felvonultatott műtárgyak mellett a kortárs ékszertervezés izgalmas és sokrétű világa elevenedik meg az anyagban. A darabok a természet, a tér, a test, az emlékezet és a képzelet tematikái köré csoportosulnak, bemutatva a MOME képzésének egyedi szemléletét.
Member of the European
Network of
Innovative
Higher Education Institutions
9 Zugligeti St,
Budapest, 1121