Mit vár az üzlet a designertől? – Indul a MOME IxD MA tavaszi szemesztere

Dátum: 2025.01.21
A digitális terméktervezés világa folyamatosan változik, a MOME Interakciótervezés MA programja pedig idén tavasszal is izgalmas képzéssel ad versenyképes tudást. A Digital Product Design kurzus nemzetközi és hazai szakemberek vezetésével gyakorlati betekintést kínál a UX/UI tervezés folyamatába.

A hallgatók a MOME-n valós projektekkel, nemzetközi szakértőkkel ismerkedhetnek meg: a kurzust Lais Kantor, a milánói goodbase studio UX-specialistája és Krizsán Norbert, a budapesti Mito Digital stratégiai tanácsadója vezeti. A résztvevők olyan valós kihívásokkal találkoznak, amelyek túlmutatnak az elméleti megközelítésen, a cél az, hogy piacképes, szerethető és hatékony digitális termékeket hozzanak létre. Megismerhetik a tervezési folyamatok alapjait, beleértve a felhasználói kutatást, a stakeholder interjúk készítését, az információs architektúrák kialakítását, a user flow-k és az interakciós modellek tervezését. Elmélyíthetik vizuális tervezési készségeiteket, hogy az ötleteitek ne csak hatékonyak, de vizuálisan is vonzóak legyenek, fejleszthetik kritikus gondolkodásukat, hogy az üzleti célok mellett a 21. Század kihívásait is szem előtt tarthassák.   

A kurzus lehetőséget ad a résztvevőknek megtapasztalni, mit jelent az üzleti döntéshozók nyelvén beszélni és hogyan lehet a design eszközeivel valódi értéket teremteni, támogatni az üzleti gondolkodást. Az inspiráló közegben dolgozó fiatal tervezők első kézből szerezhetnek tapasztalatot arról, hogyan találkozik az innováció és a stratégiai gondolkodás. 

 

Kövesd munkánkat! 

A MOME IxD MA képzése nemcsak egy tanulmányi program, hanem egy alkotó közösség is, ahol a tudás mellett szakmai kapcsolatok és barátságok születnek. Kísérd figyelemmel a tavaszi szemeszter munkáit, és inspirálódj velünk a digitális jövő formálásában! 

További hírek

Hogyan lehet a hagyományos népművészeti formakincset, az ehhez szorosan kötődő, archaikus kézműves technikákat és anyagokat újraértelmezni a kortárs design szemléletével? Erre a kérdésre ad különböző válaszokat az idén tízéves Future Traditions program, amely mára a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) Divat- és textiltervezés mesterszak képzésének meghatározó tartalmi elemévé vált. 2024-ben a program a Magyar–Török Kulturális Évad keretében zajlott, egy féléven át az isztambuli Marmara Egyetemmel dolgoztak együtt a MOME hallgatói, az itt született eredményeket pedig az isztambuli Magyar Kulturális Központban nyílt kiállításon mutatják be.

Ismét indul a CheckINN Revitalizátor ötletverseny, amelynek célja az elhagyatott vagy funkciójukat vesztett területek és épületek turisztikai célú újrahasznosítására vonatkozó ötletek díjazása.

A technológia, a művészet és az elméleti kutatás határterületeit vizsgálja az Immersive Beats: 360-degree music video joint hackathon, amelyet a MOME Média design szak és a koreai Chung-Ang University közösen szervez. A hatnapos eseményen magyar és dél-koreai hallgatók AI-eszközöket is felhasználva egyesítik a zenét, a mesterséges intelligenciát és az immerzív filmes technológiákat, hogy egyedi 360 fokos víziókat komponálva videóklipeket hozzanak létre. A projekt nemcsak kreatív kísérlet, de egy hosszú távú nemzetközi kapcsolat fontos állomása is.