Mit vár az üzlet a designertől? – Indul a MOME IxD MA tavaszi szemesztere

Dátum: 2025.01.21
A digitális terméktervezés világa folyamatosan változik, a MOME Interakciótervezés MA programja pedig idén tavasszal is izgalmas képzéssel ad versenyképes tudást. A Digital Product Design kurzus nemzetközi és hazai szakemberek vezetésével gyakorlati betekintést kínál a UX/UI tervezés folyamatába.

A hallgatók a MOME-n valós projektekkel, nemzetközi szakértőkkel ismerkedhetnek meg: a kurzust Lais Kantor, a milánói goodbase studio UX-specialistája és Krizsán Norbert, a budapesti Mito Digital stratégiai tanácsadója vezeti. A résztvevők olyan valós kihívásokkal találkoznak, amelyek túlmutatnak az elméleti megközelítésen, a cél az, hogy piacképes, szerethető és hatékony digitális termékeket hozzanak létre. Megismerhetik a tervezési folyamatok alapjait, beleértve a felhasználói kutatást, a stakeholder interjúk készítését, az információs architektúrák kialakítását, a user flow-k és az interakciós modellek tervezését. Elmélyíthetik vizuális tervezési készségeiteket, hogy az ötleteitek ne csak hatékonyak, de vizuálisan is vonzóak legyenek, fejleszthetik kritikus gondolkodásukat, hogy az üzleti célok mellett a 21. Század kihívásait is szem előtt tarthassák.   

A kurzus lehetőséget ad a résztvevőknek megtapasztalni, mit jelent az üzleti döntéshozók nyelvén beszélni és hogyan lehet a design eszközeivel valódi értéket teremteni, támogatni az üzleti gondolkodást. Az inspiráló közegben dolgozó fiatal tervezők első kézből szerezhetnek tapasztalatot arról, hogyan találkozik az innováció és a stratégiai gondolkodás. 

 

Kövesd munkánkat! 

A MOME IxD MA képzése nemcsak egy tanulmányi program, hanem egy alkotó közösség is, ahol a tudás mellett szakmai kapcsolatok és barátságok születnek. Kísérd figyelemmel a tavaszi szemeszter munkáit, és inspirálódj velünk a digitális jövő formálásában! 

További hírek

Idén is bemutatkoztak a MOME hallgatói az Ars Electronica nemzetközi Campus Exhibition keretében. A Gradual Exposure című válogatás vezérfonalát a dezinformáció, a digitális bizalom válsága, a klímaváltozás és a geopolitikai feszültségek témái adták, amelyekhez a hallgatók kísérletező, kutatásalapú és transzdiszciplináris megközelítésekkel kapcsolódtak. A munkák kész válaszok helyett inkább alternatív perspektívákat, új gondolkodási horizontokat kínáltak tükrözve az intézmény erős interdiszciplináris szellemiségét.
Negyedik alkalommal rendezték meg a CheckINN Revitalizátor ötletpályázatot, amelyet a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) és a CheckINN Turisztikai Innovációs Hub hívott életre. A program célja, hogy a hazai felsőoktatás hallgatói elhagyatott, funkciójukat vesztett ipari vagy kereskedelmi területek turisztikai újrahasznosítására dolgozzanak ki megvalósítható koncepciókat.
A divattervezők legújabb generációja kápráztatta el a közönséget a három teltházas MOME Fashion Show 2025 alkalmával. Az őszi szemeszter nyitóeseményén több mint száz look mutatkozott be a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem zugligeti campusán. A kifutón kortárs témák és személyes történetek kaptak hangsúlyt, a közönség pedig betekintést nyert abba, hogyan gondolkodik a divatról a fiatal tervezőgeneráció. A Fashion Show-hoz kapcsolódva Budapestre érkezett Linda Loppa divatkurátor, valamint közel egy héten át, exkluzív tárlatvezetésekkel várta a látogatókat a Divat- és Textiltervezés szak hallgatóinak diplomamunkáiból nyílt különleges kiállítás is.