Középiskolai tanítási gyakorlaton a MOME tanárképzősei

Dátum: 2023.05.18
A MOME tanárképzésében mindig kiemelt helyet kap az iskolai tanítási gyakorlat, hiszen a tanári pályára készülők számára a valós iskolai környezet biztosítja a legjobb felkészülési terepet. A MOME Design és vizuálisművészet tanárszakjain évente 10-en végeznek, a szakok országos szinten is az egyik legnépszerűbb képzési területhez, a pedagógusképzéshez tartoznak, ahová évente kiemelten sokan jelentkeznek.

Az idei évben április 19. és május 2. között került sor a Design- és vizuálisművészet-tanár MA szakos hallgatók zárótanításaira. Ahogyan minden évben, idén is sokféle szereplő bevonásával zajlottak az iskolai gyakorlatok zárótanításai, amit az egyetemmel együttműködésben lévő közoktatási intézmények egyikében minden végzős hallgatónk teljesít. Az oktatási helyzet olyan közösségformáló alkalom, ahol a végzősök az általános oktatásban és a művészeti szakképzésben is kipróbálhatják magukat. 

Ebben a szemeszterben az Eötvös József Gimnáziumban, a Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnáziumban, a Jelky András Iparművészeti Szakgimnáziumban, a Budai Rajziskolában folytak a tanítási gyakorlatok. Az oktatási helyzetben a tanárjelöltek olyan önállóan tervezett, – az érintettek számára nyilvános – tanórát valósítanak meg, amely bizonyítja szakmai és pedagógiai felkészültségüket. 

A MOME tanárképzésében kiemelten fontos az iskolai gyakorlat, hiszen a tanári pályára készülők számára a valós iskolai környezet biztosítja a legjobb felkészülési terepet. A gyakorlatok a képzés során fokozatosan építenek a hallgatók bővülő pedagógiai tapasztalataira, ami a középiskolai mentortanárok közvetlen támogatásával formálódik, és amelyet pedagógiai szempontokat mérlegelő közös szakmai megbeszélés zár, legfőbb üzenete pedig a pedagógiai innovációra való törekvés. 

További hírek

A Q&Alumni sorozat első epizódjának vendége Tőkés Anna, MOME Animáció szakos alumna, aki nemrég Az Utolsó Dobás című diplomafilmjével szerepelt az Annecy Nemzetközi Animációs Filmfesztiválon. A videóból többek között kiderül, hogyan emlékszik vissza az egyetemi éveire, milyen projektekben vett részt a MOME-n, és még a sütési tudományába is bepillantást nyerhetünk.

A víz ma még magától értetődő része az életünknek – de meddig? Diákok gondolták újra az alapvető anyag jövőjét a 2025-ös kreatív alkotópályázat keretében, amelyen 7–10. osztályosokból álló csapatok a második fordulóban MOME-mentorokkal dolgozták ki a terveiket. A júnus 25-i finálén tíz középiskolás csapat mutatta be az elképzeléseit, közülük négyet díjazott a MOME-oktatókból álló zsűri. Az első helyezést az Ísbíltúr, a másodikat a Bacsaók, a harmadikat a Code Noir csapat szerezte meg, míg a különdíjat a Newwave vihette haza. A rendszerszintű gondolkodást tükröző munkák arra figyelmeztetnek: a víz kérdése nem jövőbeli probléma – már most tennünk kell érte.

Hogyan lehet jobban kihasználni a tömegközlekedési infrastruktúrát, milyen lenne az igazán gyors életmentő eszköz, miként menthetjük meg a mezőgazdaságot méhek hiányában... formatervező hallgatóink válaszai a világ egyik legismertebb formatervezési versenyén, a Red Dot Award Design Concept kategóriájában értek el kiemelkedő eredményeket. A nemzetközi mezőnyben hét, a MOME Red Dot nevezési programjába bejutó mentorált projekt kapott elismerést, köztük diplomamunka és féléves egyetemi projekt is.