Így látjuk mi – interdiszciplináris épített környezeti nevelés projektben vettek részt a MOME hallgatói

Date:
A MOME design- és művészetmenedzsment, építőművész szakos hallgatói és a MOME és az ELTE design- és vizuális művészet tanár szakos hallgatói közösen vettek részt azon a kurzuson, mely az épített környezeti nevelés és részvételi tervezés témakörével foglalkozott. Az építőművészek a kurzus keretében egy részvételi tervezés során, középiskolás diákokat bevonva gyakorlati feladatot is kaptak: egy új közösségi tér megtervezését az I. kerületi Szilágyi Erzsébet Gimnázium udvarán.

A kultúrAktív Egyesület által indított Így látjuk mi című kezdeményezés a környezetpszichológia alapvetéséből indul ki: az ember és környezete közötti kölcsönkapcsolatból. A projekt, mely egy féléves kurzus formájában valósult meg, is ezt állította fókuszába, különös tekintettel a felnövekvő generációra. 

A kurzuson három egyetemi csoport vett részt: design- és művészetmenedzsment szakos, vizuális művészet tanárszakos és építőművész hallgatók. Míg az elméleti szakos hallgatók a saját környezethez való viszonyuk elméleti és gyakorlati hátterét fogalmazták meg egyéni feladatokon keresztül, a MOME építőművész hallgatói a Térműhely projektötletet bontották ki, és fejlesztették a megvalósítás szintjére. Az alapkoncepció egy köztér, közpark, a diákok otthon-iskola útvonalára történő reflexió volt, kisebb téri beavatkozás elvégzésével. Végül a helyi igényekre szabva a koncepciót, a Szilágyi Erzsébet Gimnázium 11.A osztályfőnökével és az osztállyal együttműködve, iskolai tanórába ágyazva kezdtek el foglalkozni az iskola kihasználatlan és elhanyagolt udvarának problémakörével. A folyamatot a projektek életre hívó Mihály Regina mutatta be részletesen az Építészfórumra írt cikkében: 

https://epiteszforum.hu/igy-latjuk-mi--epitett-kornyezeti-neveles--termuhely?fbclid=IwAR0ttfNt9As6MKL1nyePJpk2E3H9Bw3A1Wn_bbMxpm0d5LAA94LkFJ92_qI 

More news

Ismét átadták a Stefan Lengyel Kiválósági Ösztöndíjat a MOME kiemelkedő teljesítményt nyújtó, tehetséges hallgatóinak. A 2023/2024-es tavaszi félév nyertes pályaművei között számos, korunk aktuális társadalmi kérdéseit vizsgáló, kísérletező projekt van, a videójátéktól a különböző kutatásokon, revitalizációs építészeti projekteken át a gyermekeknek készülő fejlesztőeszközökig.

A MOME Elméleti Intézetének hallgatói 2020 óta összesen öt alkalommal pályázhattak az egy évre szóló támogatásra, amely kifejezetten elméleti szakemberek és kurátorok pályakezdését támogatta. Az 2024/2025-ös tanévben a most utolsó alkalommal átadott Deák Erika-ösztöndíjat a Rendes Kapuőrök szerkesztősége, tíz Designelmélet mesterképzésben részt vevő hallgató nyerte el egy kiállításkritikával foglalkozó Instagram-platform koncepciójával.

Kollégáink, oktatóink, hallgatóink a napokban megmutatták, hogy mire képes a MOME, ha krízishelyzetről van szó. A héten önkéntesként dolgoztak Vácon, és homokzsákok töltésével támogatták az árvízi védekezésben részt vevő hivatalos szervek munkáját a védvonalakon. A készültségben – amely sajnos még jó pár napig fennáll – minden segítő kézre szükség van, a MOME pedig ismét bizonyítja, hogy nemcsak tudásban erős, hanem abban is, hogy azonnal cselekedni tud, amikor szükség van rá.
Member of the European
Network of
Innovative
Higher Education Institutions
9 Zugligeti St,
Budapest, 1121