Így látjuk mi – interdiszciplináris épített környezeti nevelés projektben vettek részt a MOME hallgatói

Date:
A MOME design- és művészetmenedzsment, építőművész szakos hallgatói és a MOME és az ELTE design- és vizuális művészet tanár szakos hallgatói közösen vettek részt azon a kurzuson, mely az épített környezeti nevelés és részvételi tervezés témakörével foglalkozott. Az építőművészek a kurzus keretében egy részvételi tervezés során, középiskolás diákokat bevonva gyakorlati feladatot is kaptak: egy új közösségi tér megtervezését az I. kerületi Szilágyi Erzsébet Gimnázium udvarán.

A kultúrAktív Egyesület által indított Így látjuk mi című kezdeményezés a környezetpszichológia alapvetéséből indul ki: az ember és környezete közötti kölcsönkapcsolatból. A projekt, mely egy féléves kurzus formájában valósult meg, is ezt állította fókuszába, különös tekintettel a felnövekvő generációra. 

A kurzuson három egyetemi csoport vett részt: design- és művészetmenedzsment szakos, vizuális művészet tanárszakos és építőművész hallgatók. Míg az elméleti szakos hallgatók a saját környezethez való viszonyuk elméleti és gyakorlati hátterét fogalmazták meg egyéni feladatokon keresztül, a MOME építőművész hallgatói a Térműhely projektötletet bontották ki, és fejlesztették a megvalósítás szintjére. Az alapkoncepció egy köztér, közpark, a diákok otthon-iskola útvonalára történő reflexió volt, kisebb téri beavatkozás elvégzésével. Végül a helyi igényekre szabva a koncepciót, a Szilágyi Erzsébet Gimnázium 11.A osztályfőnökével és az osztállyal együttműködve, iskolai tanórába ágyazva kezdtek el foglalkozni az iskola kihasználatlan és elhanyagolt udvarának problémakörével. A folyamatot a projektek életre hívó Mihály Regina mutatta be részletesen az Építészfórumra írt cikkében: 

https://epiteszforum.hu/igy-latjuk-mi--epitett-kornyezeti-neveles--termuhely?fbclid=IwAR0ttfNt9As6MKL1nyePJpk2E3H9Bw3A1Wn_bbMxpm0d5LAA94LkFJ92_qI 

More news

AR-szimpózium, Zenctuary VR+, Waterside Voices – csak néhány azok közül az izgalmas kutatási projektek közül, amelyek számára a MOME Pályázati és Fejlesztési Igazgatóság sokmilliós forrást szerzett az elmúlt évben. Ezek között van a városfejlesztés, a természetvédelem, a kortárs tánc, valamint az egészségügy terén fejlesztett innovatív VR-technológiai kutatás is. A MOME számára kiemelt fontosságú, hogy a 21. század komplex kihívásaira válaszoló projektjei változó finanszírozási környezetben is megvalósuljanak, ezért a pályázati források feltárása és azok hatékony kihasználása stratégiai jelentőségűvé vált.

Miért lehet vonzó a MOME a fiatalok számára? Ezt a kérdést járta körbe a 8. Konnekt Live pályaorientációs fesztiválon a MOME-t képviselve Ruppert Dániel, formatervező, oktató, Svarcz Enikő Animáció szakos hallgató, Parag András Textiltervezés BA szakos hallgató és Sirály Dóra grafikus, MOME-alumna. Többek között arról beszélgettek a 16-20 éves korú közönséggel, hogy miről szól egy adott szak, hogyan lehet bekerülni a MOME-ra, és milyen karrierlehetőségek várhatók az egyetem elvégzése után.

Minden tárgy történeteket hordoz, de vajon a letisztult kortárs bútorok is mesélnek-e, és ha igen, akkor miről? Erre válaszol a világ egyik legnagyobb bútorkiállításán, az idei Stockholm Furniture Fairen debütáló Fragments kollekció, amelynek alkotói, a MAIII Collective tagjai a MOME formatervező-mesterképzésén frissen végzett hallgatók. Narratív tárgyaikkal a Greenhouse szekcióban szerepelnek majd, ahol a feltörekvő designerek kapnak bemutatkozási lehetőséget.
Member of the European
Network of
Innovative
Higher Education Institutions
9 Zugligeti St,
Budapest, 1121