Három év után visszatért a MOME Fashion Show 

Dátum: 2022.11.17
Mi inspirálja a jövő textil- és divattervezőit? Milyen forma- és színvilág jellemzi az új tervezőgeneráció legfrissebb alkotásait? Kele Ildikó, a MOME Divat- és Textiltervezés MA szakvezetője, a KELE Clothing alapítója és Tomcsányi Dóra, oktatónk szakmai vezetésével szervezett divatbemutatón az érdeklődők végre ismét bepillanthattak a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Divat- és textiltervezés szakán zajló kreatív munkába.

A 2022. november 3-án megvalósult különleges bemutatón az elmúlt 3 év BA Textiltervezés, illetve MA Divat- és textiltervezés szakos hallgatóinak diplomamunkáit csodálhatták meg a nézők.  

A MOME Fashion Show célja, hogy bemutatkozási lehetőséget teremtsen az egyetem divat- és textiltervező hallgatói számára, bemutatva a szélesebb közönség számára, hogy milyen témák foglalkoztatják a jövő tervezőgenerációját. A nemzetközi divatiskolák jól bevált gyakorlatához hasonlóan egy nagyszabású divatshow és kiállítás keretében nézhettük meg, miként gondolkozik a divatvilág magyar utánpótlása.  

A rendezvény hagyományainak megfelelően idén is mind az alap-, mind a mesterszakon végzett diplomázók bemutatták tematikus kollekcióikat. A MOME Fashion Show óriási érdeklődés mellett, teljes teltházzal zajlott, a helyszínen többszáz látogató tekintette meg a legfrissebb kreációkat. A nagyközönség mellett az egyetem szakmai partnerei, a divatszakma képviselői, a szaksajtó munkatársai is részt vettek az eseményen, amely évről évre lehetőséget nyújt arra is, hogy a textil- és divatipar fontos szereplőivel és a sajtóval is személyes kapcsolatot alakítsanak ki a hallgatók.  

A MOME Textil szak és elődje mintegy 110 éve képez kiváló szakembereket: közülük sokan már az egyetemi éveik alatt nemzetközi díjakat nyernek, és a későbbiekben is keresett tervezőként folytatják pályájukat. Egyetemünkön többek között olyan neves divatszakemberek, textil- és divattervezők szereztek diplomát, mint Ferenczy Noémi, Léber Barbara, Tóth Bori, Németh Anikó Manier, Konsánszky Dóra, Vágó Réka, Anda Emília, Tóth András, Godena-Juhász Attila és Füzes Eszter, Dévényi Dalma, Kiss Tibor és még hosszan folytathatnánk a sort. Az egyetem hallgatói a diploma után olyan világmárkánál helyezkednek el mint a Louis Vuitton, a Gucci, a Chloé, a Balenciaga, a Vetements, az Acne Studios, a Proenza Schooler, a Marc Cain, az Adidas, a Nike, a Burton vagy a North Face, valamint olyan hazai divatmárkáknál is sikeresen dolgoznak, mint a Nanushka, az Aeron, a Nubu, a Tomcsányi vagy a The Four.

További hírek

Hogyan lehet a hagyományos népművészeti formakincset, az ehhez szorosan kötődő, archaikus kézműves technikákat és anyagokat újraértelmezni a kortárs design szemléletével? Erre a kérdésre ad különböző válaszokat az idén tízéves Future Traditions program, amely mára a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) Divat- és textiltervezés mesterszak képzésének meghatározó tartalmi elemévé vált. 2024-ben a program a Magyar–Török Kulturális Évad keretében zajlott, egy féléven át az isztambuli Marmara Egyetemmel dolgoztak együtt a MOME hallgatói, az itt született eredményeket pedig az isztambuli Magyar Kulturális Központban nyílt kiállításon mutatják be.

Ismét indul a CheckINN Revitalizátor ötletverseny, amelynek célja az elhagyatott vagy funkciójukat vesztett területek és épületek turisztikai célú újrahasznosítására vonatkozó ötletek díjazása.

A technológia, a művészet és az elméleti kutatás határterületeit vizsgálja az Immersive Beats: 360-degree music video joint hackathon, amelyet a MOME Média design szak és a koreai Chung-Ang University közösen szervez. A hatnapos eseményen magyar és dél-koreai hallgatók AI-eszközöket is felhasználva egyesítik a zenét, a mesterséges intelligenciát és az immerzív filmes technológiákat, hogy egyedi 360 fokos víziókat komponálva videóklipeket hozzanak létre. A projekt nemcsak kreatív kísérlet, de egy hosszú távú nemzetközi kapcsolat fontos állomása is.