Egyedi kiadású pezsgővel ünnepel a MOME Fashion Show

Dátum: 2024.09.22
Kiváló fiatal grafikusoknak köszönhetően született meg a MOME Fashion Show egyedi pezsgőjének arculata. A MOME Fashion Show és a kapcsolódó kiállítás minden évben a hazai divatipar és kreatív szakma egyik várva várt eseménye, hiszen itt mutatkozik be a MOME legújabb textiltervezőgenerációja. Az alkalom méltó ünneplésére készítette el a Garamvári Szőlőbirtok az egyetem első saját, limitált szériás pezsgőjét. A MOME Fashion Show élménye így a pezsgős poharakban is egyedi ízzel köszön majd vissza.

A szőlőbirtok történetében Marton Mirjam, borászmérnök nyitott új fejezetet: a Bespoke by Garamvári ugyanis egy olyan kreatív és komplex alkotási folyamat, amely tartalmazza a gyártási metódus, az alapborok megismerését, a különböző ízvilágok feltérképezését, a címkedesign egyeztetését, majd néhány hónap múlva a végső, kisszériás méthode traditionnelle pezsgő elkészítését. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem grafikus hallgatói is pontosan ezeket a fázisokat járhatták végig, az első mozzanattól közreműködve a kreatív folyamatban. Az így készült exkluzív MOME Fashion Show pezsgő arculatát az egyetem tervezőgrafika szakos hallgatója, Nagy Dorottya álmodta meg, az exkluzív palackokon megfigyelhető ruhacímke szerű különleges megoldás pedig szintén egy MOME-hallgató, Mundruczó Nóra ötlete nyomán született.

A MOME Fashion Show pezsgőjévé vált LELLEI FURMINT 2024 egy 2020-as évjáratú 100% furmint alapborból, egy négyszázötven éves, ősi magyar szőlőfajtából egyedi degorzsálással készült, amely a Tokaji-hegység után a Dél-Balatoni Borrégió dűlőin talált új otthont. Ízjegyeiben a mediterrán és a kontinentális világ találkozik: a lime és citrom aromái a birs, körte és zöldalma frissességével fonódnak össze. Az ital különlegességét a szinte szikrázó savgerinc adja, amely stabil alapot biztosít a brut kategóriájú pezsgő szárazságának. 

További hírek

Hogyan lehet a hagyományos népművészeti formakincset, az ehhez szorosan kötődő, archaikus kézműves technikákat és anyagokat újraértelmezni a kortárs design szemléletével? Erre a kérdésre ad különböző válaszokat az idén tízéves Future Traditions program, amely mára a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) Divat- és textiltervezés mesterszak képzésének meghatározó tartalmi elemévé vált. 2024-ben a program a Magyar–Török Kulturális Évad keretében zajlott, egy féléven át az isztambuli Marmara Egyetemmel dolgoztak együtt a MOME hallgatói, az itt született eredményeket pedig az isztambuli Magyar Kulturális Központban nyílt kiállításon mutatják be.

Ismét indul a CheckINN Revitalizátor ötletverseny, amelynek célja az elhagyatott vagy funkciójukat vesztett területek és épületek turisztikai célú újrahasznosítására vonatkozó ötletek díjazása.

A technológia, a művészet és az elméleti kutatás határterületeit vizsgálja az Immersive Beats: 360-degree music video joint hackathon, amelyet a MOME Média design szak és a koreai Chung-Ang University közösen szervez. A hatnapos eseményen magyar és dél-koreai hallgatók AI-eszközöket is felhasználva egyesítik a zenét, a mesterséges intelligenciát és az immerzív filmes technológiákat, hogy egyedi 360 fokos víziókat komponálva videóklipeket hozzanak létre. A projekt nemcsak kreatív kísérlet, de egy hosszú távú nemzetközi kapcsolat fontos állomása is.