Biography
Dr. Bakk Ágnes Karolina az Interakció és Immerzió Hub vezetője a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Innovációs Központjában. Emellett a központ vezető kutatója. Immerzív történetmeséléssel és a mágia tudományával foglalkozik.
Jelenleg két kutatási projektet vezet: az egyik a Metaverzum-szerű környezetekben kialakított romantikus kapcsolatokról szól, a másik pedig a pszichológiai helyreállításról egy konkrét VR-prototípusban.
A 2018 óta rendszeresen megrendezett Zip-Scene konferencia alapítója, a Random Error Studio társalapítója és a Vektor VR szekció, Magyarország első, a VR-re összpontosító eseményének társkurátora.
Immerzív történetmesélést és spekulatív designt tanít, valamint Moszkvától Montréalig különböző konferenciákon és fesztiválokon tart előadásokat.
Jelenleg narratíva tervezőként több videójáték-produkcióban is dolgozik, valamint saját művészi VR-produkciót készít. Számos, a VR-varázslat pszichológiájával, az immerzív színházzal és az interaktív digitális narratívák etikájával foglalkozó cikk szerzője. A Palgrave Macmillan kiadónál várhatóan 2024-ben megjelenő, Enchanting Spaces: Theorising and Designing Immersive Environments (Varázslatos terek: Az immerzív környezet elmélete és designja) című könyv társszerkesztője. Narratíva tervezőként több videójátékban is közreműködött. Ezek közé tartozik az 1986 (a Vera and Donald Blinken Open Society Archive megbízásából), a (Steam platformon elérhető) Follow the Crown , valamint a SzövegVilág mobilos játék, amely a magyar költő, Petőfi Sándor költői univerzumáról szól. A COST Action INDCOR – Interactive Digital Narratives for Complexity Representations (Interaktív Digitális Narratívák a Komplexitás Ábrázolásához) igazgatósági tagja.