Bakk Ágnes Karolina PhD
Immersion & Interaction Hub vezető
Innovációs Központ
Immersion & Interaction Hub vezető

Bakk Ágnes az Interakció és Immerzió Hub vezetője és vezető kutatója, aki a VR, az interaktív történetmesélés és a virtuális környezetekben történő szociális interakciók témakörére specializálódott.

Oktatási terület
interaktív digitális narratívák
spekulatív designkutatás
Kutatási terület
VR
immerzív környezet

Önéletrajz

Dr. Bakk Ágnes Karolina az Interakció és Immerzió Hub vezetője a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Innovációs Központjában. Emellett a központ vezető kutatója. Immerzív történetmeséléssel és a mágia tudományával foglalkozik.
Jelenleg két kutatási projektet vezet: az egyik a Metaverzum-szerű környezetekben kialakított romantikus kapcsolatokról szól, a másik pedig a pszichológiai helyreállításról egy konkrét VR-prototípusban. 
A 2018 óta rendszeresen megrendezett Zip-Scene konferencia alapítója, a Random Error Studio társalapítója és a Vektor VR szekció, Magyarország első, a VR-re összpontosító eseményének társkurátora. 
Immerzív történetmesélést és spekulatív designt tanít, valamint Moszkvától Montréalig különböző konferenciákon és fesztiválokon tart előadásokat. 
Jelenleg narratíva tervezőként több videójáték-produkcióban is dolgozik, valamint saját művészi VR-produkciót készít. Számos, a VR-varázslat pszichológiájával, az immerzív színházzal és az interaktív digitális narratívák etikájával foglalkozó cikk szerzője. A Palgrave Macmillan kiadónál várhatóan 2024-ben megjelenő, Enchanting Spaces: Theorising and Designing Immersive Environments (Varázslatos terek: Az immerzív környezet elmélete és designja) című könyv társszerkesztője. Narratíva tervezőként több videójátékban is közreműködött. Ezek közé tartozik az 1986 (a Vera and Donald Blinken Open Society Archive megbízásából), a (Steam platformon elérhető) Follow the Crown , valamint a SzövegVilág mobilos játék, amely a magyar költő, Petőfi Sándor költői univerzumáról szól. A COST Action INDCOR – Interactive Digital Narratives for Complexity Representations (Interaktív Digitális Narratívák a Komplexitás Ábrázolásához) igazgatósági tagja.

Publikációk

Publikáció címe
Koenitz, H., Barbara, J., Bakk, A.K. (2022). An Ethics Framework for Interactive Digital Narrative Authoring. In: Hargood, C., Millard, D.E., Mitchell, A., Spierling, U. (eds) The Authoring Problem. Human–Computer Interaction Series. Springer, Cham.
Bakk, Á.K. (2020). Magic and Immersion in VR. In: Bosser, AG., Millard, D.E., Hargood, C. (eds) Interactive Storytelling. ICIDS 2020. Lecture Notes in Computer Science(), vol 12497. Springer, Cham.
Bakk Á.K. (2023) Representing mental disorders with virtual reality applications: Designing for multimodality and complex participation. Front. Virtual Real.

Eredmények

szimulált természetes környezet használata VR-ben

játék

korábban Don’t You Dare!