Bakk Ágnes Karolina PhD
Immersion & Interaction Hub vezető
Innovációs Központ
Immersion & Interaction Hub vezető

Bakk Ágnes az Interakció és Immerzió Hub vezetője és vezető kutatója, aki a VR, az interaktív történetmesélés és a virtuális környezetekben történő szociális interakciók témakörére specializálódott.

Fields of education
interaktív digitális narratívák
spekulatív designkutatás
Fields of research
VR
immerzív környezet

Biography

Dr. Bakk Ágnes Karolina az Interakció és Immerzió Hub vezetője a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Innovációs Központjában. Emellett a központ vezető kutatója. Immerzív történetmeséléssel és a mágia tudományával foglalkozik.
Jelenleg két kutatási projektet vezet: az egyik a Metaverzum-szerű környezetekben kialakított romantikus kapcsolatokról szól, a másik pedig a pszichológiai helyreállításról egy konkrét VR-prototípusban. 
A 2018 óta rendszeresen megrendezett Zip-Scene konferencia alapítója, a Random Error Studio társalapítója és a Vektor VR szekció, Magyarország első, a VR-re összpontosító eseményének társkurátora. 
Immerzív történetmesélést és spekulatív designt tanít, valamint Moszkvától Montréalig különböző konferenciákon és fesztiválokon tart előadásokat. 
Jelenleg narratíva tervezőként több videójáték-produkcióban is dolgozik, valamint saját művészi VR-produkciót készít. Számos, a VR-varázslat pszichológiájával, az immerzív színházzal és az interaktív digitális narratívák etikájával foglalkozó cikk szerzője. A Palgrave Macmillan kiadónál várhatóan 2024-ben megjelenő, Enchanting Spaces: Theorising and Designing Immersive Environments (Varázslatos terek: Az immerzív környezet elmélete és designja) című könyv társszerkesztője. Narratíva tervezőként több videójátékban is közreműködött. Ezek közé tartozik az 1986 (a Vera and Donald Blinken Open Society Archive megbízásából), a (Steam platformon elérhető) Follow the Crown , valamint a SzövegVilág mobilos játék, amely a magyar költő, Petőfi Sándor költői univerzumáról szól. A COST Action INDCOR – Interactive Digital Narratives for Complexity Representations (Interaktív Digitális Narratívák a Komplexitás Ábrázolásához) igazgatósági tagja.

Publications

Publication title
Koenitz, H., Barbara, J., Bakk, A.K. (2022). An Ethics Framework for Interactive Digital Narrative Authoring. In: Hargood, C., Millard, D.E., Mitchell, A., Spierling, U. (eds) The Authoring Problem. Human–Computer Interaction Series. Springer, Cham.
Bakk, Á.K. (2020). Magic and Immersion in VR. In: Bosser, AG., Millard, D.E., Hargood, C. (eds) Interactive Storytelling. ICIDS 2020. Lecture Notes in Computer Science(), vol 12497. Springer, Cham.
Bakk Á.K. (2023) Representing mental disorders with virtual reality applications: Designing for multimodality and complex participation. Front. Virtual Real.

Achievements

szimulált természetes környezet használata VR-ben

játék

korábban Don’t You Dare!

Member of the European
Network of
Innovative
Higher Education Institutions
9 Zugligeti St,
Budapest, 1121